اجرای نمای کرتین وال در تهران | مراحل اجرای نمای کرتین وال

اجرای نمای کرتین وال در تهران؛ مراحل اجرای نمای کرتین وال

مقدمه

آیا تا به حال به نمای شیشه ای ساختمان های تجاری یا اداری بزرگ توجه کرده اید؟ در نگاه اول شاید این گونه به نظر بیاید که این نمای شیشه ای در واقع نمای سازه اصلی بوده و به جای استفاده از متریالی مانند آجر یا سنگ از شیشه استفاده شده است. اگر شما هم تا به امروز در مورد نمای شیشه ای، این نظر را داشتید، باید بگوییم که در اشتباه بوده اید. این نمای شیشه ای در واقع سازه ای مجزا از بدنه اصلی ساختمان بوده و در بخش جلویی ساختمان یا سازه، نصب می شود که به اجرای نمای کرتین وال شهرت دارد.

نمای کرتین وال

کرتین وال یکی از چندین طرح و سیستم ساخت نمای ساختمان است که از پروفیل و شیشه تشکیل شده است. بخش اصلی نمای کرتین وال را پروفیل های تشکیل می دهند که به صورت عمودی و افقی بر روی یکدیگر سوار شده اند. در نهایت نیز شیشه های مقاوم و باکیفیت داخل این پروفیل ها قرار گرفته و نمای کرتین وال را شکل می دهند.

انواع نمای کرتین وال

فیس کپ

در اجرای نمای کرتین وال از سیستم های مختلفی استفاده می شود که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره مختصری خواهیم داشت. یکی از این نماها، اجرای نمای کرتین وال فیس کپ بوده که شیشه ها داخل پروفیل های عمودی و افقی یا همان لامل، قرار می گیرند.

به منظور محکم کردن شیشه ها در فضای بین پروفیل ها از قطعه ای تحت عنوان کپ Cap استفاده می شود. در این نوع از نمای کرتین وال، هر کدام از شیشه ها به شکل بخشی مجزا مشاهده شده و همچنین کلاف آلومینیومی نیز قابل رویت خواهد بود.

نمای کرتین وال

فریم لس

در اجرای نمای کرتین وال از سیستم دیگری با نام فریم لس نیز استفاده می شود. در این روش نیز شیشه ها درون فضای بین پروفیل ها قرار می گیرند، با این تفاوت که از چسب هایی مخصوص جهت مستحکم کردن وضعیت شیشه ها، استفاده می شود.

سمی فریم لس

همانطور که از نام این سیستم مشخص است، ترکیبی از درپوش کپ و چسب مخصوص برای ثبات شیشه و محکم کردن آن، مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب هر کدام از این سیستم ها و اجرای نمای کرتین وال به نوع سازه، مساحت و کاربری آن بستگی دارد. در نهایت نیز سلیقه معمار و طراح ساختمان، نتیجه نهایی را مشخص می کند.

مدل یو چنل

یکی دیگر از موارد قابل استفاده در اجرای نمای کرتین وال، مدل یو چنل بوده که بدون استفاده از پروفیل آلومینیومی، نصب می شود. در این مدل، قطعاتی با نام اسپیسر، جایگزین کلاف آلومینیومی می شود. نکته ای که در انتخاب مدل یو چنل باید به آن توجه داشته باشیم، عدم استفاده از آن برای ساختمان ها و برج های بسیار بلند است.

مزایا و معایب کرتین وال

به طور کلی مزایای انتخاب و اجرای نمای کرتین وال نسبت به معایب آن بیشتر بوده و جذابیت ظاهری ساختمان های بزرگ را بیشتر می کند. در مورد معایب اجرای نمای کرتین وال می توانیم به هزینه شیشه ها و نیاز به تخصص کافی برای نصب این نما، اشاره کنیم. در واقع اجرای این نما به تخصص و تجربه کافی احتیاج داشته و بدون این فاکتورها، امکان نصب صحیح و ایمن آن وجود ندارد.

مزایای نمای کرتین وال

  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • مقاومت بالا در برابر زلزله و نوسان حرکتی موجود در ساختمان های مرتفع
  • مستحکم در برابر وزش و فشار باد شدید
  • عایق صوتی و حرارتی
  • سرعت نصب بالا
  • جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل محیط
  • عایق رطوبتی
  • تنوع در اجرا، مدل، طرح و رنگ
  • بهینه سازی نور در محیط
اجرای نمای کرتین وال

اجرای نمای کرتین وال

همانطور که اشاره داشتیم، سرعت نصب و اجرای نمای کرتین وال به مدت زمان زیادی احتیاج ندارد. به طور کلی این نوع از نمای ساختمان به دو روش یونیتایز و استیک اجرا می شود. در روش استیک، تمام مراحل کار از ابتدا تا انتها بر سر پروژه یا سازه، نصب و اجرا می شود. در این روش، پروفیل ها در محل جلوی ساختمان بر روی یکدیگر سوار شده و به کمک ابزار مربوطه چفت و محکم می شوند.

برخلاف روش استیک، سازه کرتین وال جهت اجرای نما در کارخانه آماده شده و بر این اساس سرعت نصب در محل نیز بالا می رود. در اجرای نمای کرتین وال، ابتدا نقشه برداران باید به مختصات دقیقی از ساختمان یا همان پروژه مورد نظر رسیده و سپس نقشه نهایی برای اجرا را آماده کنند.

مهمترین نکته در اجرای این نما، زیرسازی قوی و مستحکم جهت نصب کرتین وال است. به همین جهت تخصص و مهارت شخص در نصب و اجرای نمای کرتین وال، اهمیت ویژه ای پیدا می کند. پروفیل های شاسی کشی شده در ابعاد مختلفی طراحی و ساخته می شوند.

در واقع محاسبه ابعاد آن ها بر اساس محاسبات انجام شده طبق مساحت و ارتفاع سازه مورد نظر، انجام می شود. تمامی شیشه ها از جمله سکوریت، لمینت، دو یا سه جداره در اجرای این نمای مدرن، قابلیت نصب دارند.

نمای کرتین وال چه تفاوتی با نماهای دیگر ساختمانی دارد؟

مهمترین وجه تمایز و در واقع مزیت نمای کرتین وال نسبت به دیگر نماهای ساختمانی در حذف فشار وارده به اسکلت اصلی ساختمان است. اجرای نمای کرتین وال در قسمت جلویی ساختمان، زیرسازی، نصب و اجرا می شود. به همین دلیل این نما فشاری بر روی بدنه اصلی سازه وارد نکرده و در مقابل نیز از ساختمان در برابر آسیب های ناشی از ضربه، زلزله و… به خوبی محافظت می کند.

شرکت مجری نمای کرتین وال

شرکت مجری نمای کرتین وال

یکی از برترین شرکت ها در حوزه اجرای انواع نمای مدرن، شرکت «بهساز نما» بوده که عنوان برترین طراح و مجری نمای خشک را از آن خود کرده است. پیشینه این مجموعه به 15 سال می رسد و طی این سال ها موفقیت خود در پروژه های مختلف ساختمانی را به اثبات رسانده است.

کارشناسان و متخصصان در بهساز نما پیش از اجرای یک نما، تمامی اطلاعات لازم در مورد نحوه اجرا را در اختیار متقاضیان خود قرار می دهند. بر این اساس شما می توانید با خاطری آسوده تمامی مراحل انتخاب نما، نصب و اجرای آن را به گروه حرفه ای بهساز نما، بسپارید. مجموعه قوی بهساز نما تا به امروز در بیش از 30 پروژه ساختمانی شرکت داشته است. در ضمن شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از سایت شرکت بهساز نما به نشانی https://behsaznama.ir  بازدید کرده و یا جهت گرفتن مشاوره با شماره های 09122142028 – 09022142028  با ما در  تماس باشید.

نتیجه گیری و جمع بندی

در آخر به این نتیجه می رسیم که امروزه به کارگیری سیستم های مدرن مانند نمای کرتین وال بیشتر از روش ها و نماهای قدیمی، کاربرد دارند. اجرای نماهای جدید، سهم قابل توجهی در صرفه جویی مصرف انرژی داشته و همچنین به مدت زمان اجرای نما، سرعت داده اند. در اجرای نمای کرتین وال، هیچ وزنی بر روی اسکلت یا بدنه اصلی ساختمان، تحمیل نشده و هر گونه فشار اضافی ناشی از باد شدید یا حوادثی نظیر زلزله، به کمک این روش اجرایی نمای ساختمان، مهار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *