نصب خشک سنگ نما | طراحی نمای خشک سنگ توسط شرکت بهساز نما

طراحی نمای خشک سنگ توسط - شرکت بهساز نما

مقدمه

سنگ، یکی از محبوب‌ترین عناصر در مبحث زیبایی‌شناسی سازه و ساختمان، محسوب می‌شود. استفاده از سنگ در نمای خارجی و داخلی ساختمان، جلوه‌ای ویژه به سازه می‌بخشد. امروزه در صنعت ساخت و ساز از روش‌های متفاوت و جدیدی در نصب و اجرای نمای ساختمان، استفاده می‌شود. همراه با پیشرفت در این عرصه، استفاده از ملات سیمان، جای خود را به اجرای نمای خشک سنگ داده و سرعت اجرا به شکل قابل توجهی بالا رفت.

سیستم نصب سنگ خشک نما

برای نصب و اجرای نمای سنگ در ساختمان‌ها با کاربری‌های مختلف مسکونی، تجاری، اداری و… از دو روش تر و خشک استفاده می‌شود. از اصطلاحات موجود کاملا مشخص است که در روش تر از ملات سیمان جهت نصب سنگ‌ها بر روی نمای ساختمان، استفاده می‌شود. در واقع مهمترین وجه تمایز بین این دو روش، عدم استفاده از ملات سیمان برای نصب سنگ به صورت خشک است. سیستم و اجرای نمای خشک سنگ، تنها به کمک ابزار و قطعاتی مانند پیچ و مهره، انجام می‌شود. بر این اساس، مهمترین مزیت اجرای نمای خشک سنگ، صرفه‌جویی در زمان است.

نصب خشک سنگ اسلب

اگر به برج‌ها و ساختمان‌های بزرگ نگاهی بیندازید، متوجه استفاده از سنگ در ابعاد بزرگ جهت زیبایی نمای داخلی و خارجی، خواهید شد. به سنگ‌ها و سرامیک‌هایی که در ابعاد بسیار بزرگ طراحی شده و برش داده می‌شوند، اسلب گفته می‌شود. در سیستم اجرای نمای خشک سنگ، امکان نصب سنگ و سرامیک اسلب بدون استفاده از ملات سیمان، وجود دارد.

به منظور نصب سنگ اسلب از ابزاری تحت عنوان پروفیل استفاده می‌شود که از جنس آلومینیوم هستند. این پروفیل‌های آلومینیومی‌بر روی بدنه اصلی سازه قرار می‌گیرند. در واقع سنگ و سرامیک اسلب بر روی پروفیل، جای داده می‌شوند. برای اتصال زیرساز و سنگ از ابزارهای متفاوتی مانند گیره، استفاده می‌شود.

در نصب سنگ اسلب از چسب کاشی نیز استفاده می‌شود. این چسب‌ها به صورت خمیری و پودری در بازار موجود هستند که متخصصان بر اساس نیاز، یکی از آن‌ها را برای نصب و اجرا انتخاب می‌کنند. نوع دیگری از چسب بر پایه اپوکسی رزین نیز در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد که در ادامه به آن اشاره مختصری خواهیم داشت.

اجرای نمای خشک سنگ

در ساختمان‌ها با کاربری‌های مختلف، اجرای نمای خشک سنگ به دو روش نمایان و مخفی یا غیر نمایان، انجام می‌شود. در روش نمایان، تمامی ابزارها و قطعات مربوط به اتصال زیرساز و سنگ، کاملا مشخص بوده و متخصصین می‌توانند ضخامت‌های مختلفی از سنگ را برای این سیستم، استفاده کنند.

برخلاف روش نمایان، اگر سیستم اجرای نمای خشک سنگ به روش مخفی باشد، امکان استفاده از سنگ با ضخامت کم وجود نخواهد داشت. در این روش گیره، پیچ و مهره و ابزارهای اتصال، کاملا پنهان باقی می‌مانند. بر این اساس، در روش غیر نمایان، سنگ‌ها حتما باید از ضخامت کافی برخوردار باشند.

در سیستم اجرای نمای خشک سنگ از چسب‌هایی مخصوص جهت اتصال سنگ یا سرامیک نیز استفاده می‌شود. این چسب‌ها بر پایه رزین اپوکسی بوده و قابلیت چسبندگی بسیار بالایی دارند. توجه داشته باشید که این چسب‌ها دارای دو بخش مجزا هستند که پیش از استفاده، حتما باید با یکدیگر ترکیب شوند. در این روش، با توجه به عدم استفاده از ابزار اتصال، زمان کمتری در نصب و اجرا صرف می‌شود. با این حال هر پروژه‌ای شرایط خاص خود را می‌طلبد و متخصصین بر اساس نیاز، یکی از روش‌های نصب و اجرا را انتخاب می‌کنند.

نصب خشک سنگ نما

قیمت اجرای نمای سنگ خشک

محاسبه نصب و اجرای نما به فاکتورهای متعددی بستگی دارد و تمام آن‌ها بر روی هزینه نهایی، تاثیرگذار هستند. در ادامه به مواردی که قیمت نهایی را مشخص می‌کنند، اشاره کوتاهی خواهیم داشت:

  • قیمت سنگ
  • روش اجرا و نصب نما
  • نوع و ضخامت سنگ
  • هزینه ابزار و مصالح
  • اجرت تیم اجرای نما
  • مساحت و متراژ فضای مورد نظر
  • نوع سازه اصلی
  • موقعیت جغرافیایی
  • استفاده از طرح‌های خاص سنگ و نماهای متفاوت و…

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، عوامل مختلفی، قیمت اجرای نمای خشک سنگ را مشخص می‌کنند. بر این اساس شما تنها زمانی می‌توانید به هزینه نهایی دسترسی داشته باشید که شرایط موجود را با تیم اجرایی، در میان بگذارید.

نصب خشک سنگ نما

مجری نمای سنگ خشک

یکی از بهترین تیم‌های اجرای نمای خشک سنگ در کشور، شرکت «بهساز نما» بوده که 15 سال در این عرصه، فعالیت دارد. این مجموعه از کارشناسان و نیروهایی کاربلد و ماهر، تشکیل شده که از مرحله اول یعنی مشاوره تا تکمیل پروژه در کنار مشتریان خود باقی می‌مانند.

شرکت بهساز نما، پروژه‌های متعددی را در زمینه نصب انواع نمای خشک با موفقیت به اتمام رسانده است. این تیم حرفه‌ای بیش از 35 پروژه موفق را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است. شما می‌توانید در نصب انواع نمای خشک، پنجره، نرده شیشه‌ای و… به این مجموعه اعتماد کنید.

دیتیل اجرای سنگ خشک نما

یکی از مهمترین جزئیات در اجرای نمای خشک سنگ، اتصال عایق حرارتی است. این عایق زیر سازه نما، کار گذاشته می‌شود و از ورود رطوبت و گرما به داخل محیط، جلوگیری می‌کند. در واقع بین دیوار و سنگ، فاصله‌ای در نظر گرفته می‌شود که این فاصله منجر به ایجاد مسیر ورود و خروج هوا شده و نقش یک عایق حرارتی را ایفا می‌کند.

یکی دیگر از نکات مهم در اجرای نمای خشک، حضور نیروی متخصص است. در واقع بدون تخصص، سابقه و تجربه، هر شخصی توانایی انجام این کار را نخواهد داشت. از دیگر مواردی که هنگام اجرای خشک سنگ باید به آن توجه داشته باشیم، هموار و تمیز بودن سطح مورد نظر است. همچنین استقامت سطح دیوار جهت اتصال ابزار نیز باید مورد تایید قرار بگیرد.

مزایای اجرای نمای خشک سنگ

  • نصب و اجرا با سرعت بالا و صرفه‌جویی در زمان
  • کمتر بودن دورریز مصالح
  • عایق حرارتی
  • مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی
  • عایق صوتی
  • جلوگیری از ورود رطوبت
  • امکان رگلاژ بدون ضرر و تخریب
  • وزن سبک
  • کاهش هزینه‌های بازسازی
  • ماندگاری و طول عمر بالا
  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی
  • و…

نتیجه گیری و جمع بندی

دقت و ظرافت حین انجام کار در نصب و اجرای نمای خشک سنگ، از مهمترین فاکتورها در دستیابی به نتیجه‌ای رضایت‌بخش است. از آنجا که امکان ترک خوردن و شکستن سنگ وجود دارد، کار باید به دست کاردان سپرده شود. به همین جهت کارشناسان توصیه می‌کنند برای اجرای اصولی و صحیح نمای سنگ حتما از اهل فن و تیمی حرفه‌ای، کمک گرفته شود در ضمن شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از سایت شرکت بهساز نما به نشانی https://behsaznama.ir  بازدید کرده و یا جهت گرفتن مشاوره با شماره‌های 09122142028 – 09022142028  با ما در  تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *